lilse400

Lilse Bergen

Lilse Bergen

Op donderdag 3 september trokken de klassen van het eerste jaar er samen met de humane wetenschappers van het zesde jaar op uit naar de Lilse Bergen.

Dit was de perfecte uitstap voor leerlingen van het eerste jaar om hun klasgenootjes, hun meters en peters van het zesde jaar en ook zichzelf te leren kennen aan de hand van allerlei leuke activiteiten.

De dag was ingedeeld in 2 delen. Een deel van de klassen had in de voormiddag teambuildingopdrachten en in de namiddag hoogteparcours, voor de andere klassen was dit andersom.

Bij het teambuildingdeel werd de klas willekeurig ingedeeld in 4 teams, samen moesten ze verschillende opdrachten uitvoeren om punten te halen. Er was een grote variatie aan activiteiten, zo had iedereen wel iets dat hij of zij leuk vond; een go-cart race, een spel waarbij de leerlingen per 2 in een kajak moesten varen en waarbij de bestuurder een blinddoek aanhad en dus geleid moest worden door zijn of haar klasgeno(o)t(e), een race met waterfietsen… Maar ook simpele spelletjes zoals touwtrekken of zaklopen met je hele team in één zak, vielen in de smaak.

Bij het andere deel, waarbij leerlingen klommen op hoogteparcours, konden de leerlingen eerder zichzelf leren kennen. Ze beslisten voor zichzelf hoe ver en hoe hoog ze durfden te klimmen, maar natuurlijk speelde de aanmoediging en uitdaging van vriendjes ook een grote rol!

Ondanks het slechte weer was het een geweldige dag om het schooljaar mee te starten en om vanaf het begin een goede band met iedereen op te bouwen.

De verslaggevers hebben na de activiteiten enkele reacties gesprokkeld.

“Het minst leuke van de dag vond ik dat we niet meer op de waterglijbaan konden.”

Max VDE : “Ik ben beste vriend met Arthur geworden, denk ik.”

An-Sofie: “Leuk dat er meters en peters meegingen om ons te begeleiden. Ze hebben me goed geholpen op het hoogteparcours.”

Jarno: “Ik vind het een uitstekend idee om op deze manier elkaar beter te leren kennen en men is daar ook in gelukt.”

Alexander: “Het was erg koud in de kajak, maar het water van de vijver was lekker warm.”

Linse: “De band met de klas is beter geworden en ik ken iedereen van de klas bij naam.”

Sofie: “Wij hebben een supertoffe klas!”

Sam V G: “Het geblinddoekt kajakken vond ik leuk omdat ik vooraan zat, waardoor ik moest vertrouwen op de persoon die achter mij zat.

Luka: “De waterspelletjes vond ik de max omdat je moest samenwerken met je team.”

Joline: “De perfecte kennismakingsdag voor mij.”

Maïté: “Ik vond het super leuk omdat je zo aan een toffe klassfeer werkt. Na vandaag voel ik me goed in mijn vel in de klas, want ik weet dat ik bij iemand terecht kan als ik een probleem heb.”

Verslag: Karis De Meyer, Eline Draeyers, Emilie Van Brugghe, Sverre Peeters, Amandine Proost (6HWa en meters en peter van 1f).