brussel

Brussel

Brussel-14 januari 2016

Met onze rugzakken in de hand stapten we ’s morgensvroeg de bus op richting Brussel. Het werd een interessante uitstap. Als je meer wil weten over onze leuke uitstap, lees dan maar snel verder.

De bus zette ons af aan de ingang van het Natuurkundig Museum te Brussel. Daar kregen we in groepjes van twee één iPad met allemaal vragen die we konden opzoeken in het museum. Eerst moesten we bv. een selfie maken met de T-Rex in het deel van de dino’s. Zo moesten we ook een selfie nemen met de bidsprinkhaan. Andere vragen waren zoekopdrachten. Als we al die vragen hadden opgelost, deden we een spel over biodiversiteit. Ik onthoud hieruit vooral dat een zwembad niet veel punten opbrengt, je kan beter kiezen voor een zwemvijver.

’s Middags aten we in de refter van het museum. Dan was het een half uurtje pauze.

Na de pauze zijn we door het park naar het Geschiedkundig Museum gewandeld, daar
hebben we het deel over Egypte bezocht. Omdat er nog een aparte tentoonstelling over de mummies was hebben we maar een paar mummies gezien. Dat vond ik wel spijtig. We hebben wel veel stenen beeldjes gezien van farao’s en veel geleerd over het oude Egypte.

Toen de rondleiding voorbij was, was het tijd om naar huis te gaan. De bus terugvinden op een overvolle parking was niet eenvoudig. Maar met meneer Raijmaekers als gids is het ons toch gelukt. We waren tijdig terug op school.

Ik vond de excursie naar Brussel heel leuk en boeiend.